Felix Bjørseth, 1. klasse - Media

Felix Bjørseth

Hvordan var det å begynne her?

Det var interessant, fordi jeg gikk på offentlig skole, og jeg har aldri gått på steiner før så det var helt nytt for meg. Det var litt spennende og det var litt skummelt helt først men læringskurven myknet ut på en måte. Fikk være mer sosial her og involvert her. Det har blitt bedre.

Har det blitt som du trodde det skulle bli?

Nei, jeg forventet litt mindre av det. Det er mye bedre enn det jeg trodde. Jeg undervurderte det litt.

Hvordan er en vanlig skoledag for deg?

Den går fort. Det er mye sosialt, og jeg kan menge meg med alle vennene mine. Samtidig som jeg lærer, da.

Hva er det beste med skolen?

Folka. Både lærere og elever. De fungerer bedre sosialt. De er bare sosialt smartere generelt føler jeg. Mye hyggeligere og aksepterer annerledes oppførsel.

Hvordan er miljøet her på skolen?

Vel, som jeg sa med folka, de er veldig hyggelige her. Det bare funker helt perfekt.

Vil du anbefale andre å begynne her? Hvorfor?

Ja, det ville jeg. Man får mye plass, man får mye å arbeide med. Hvert fall på media, vi har mye å holde på med, masse utstyr. Også er det bare veldig gøy å gå her.

Hva er det beste du har lært her?

Det var en norsklærer som lærte meg at man må gå feil for å lære. Men må ikke være redd for å drite seg ut, for hvis man ikke driter seg ut, lærer man ingenting.

Hva er det morsomste/beste du har gjort her?

Musikkvideoarbeid på media kanskje. Det er bare veldig gøy.

Hva gjør du på fritiden?

Jeg sitter hjemme og spiller. Men så skriver jeg også manus. Og lager filmer og spiller i filmer med venner. Det er litt fett egentlig. Det er drømmen min.

Har du noen planer etter videregående?

Jeg har lyst til å ta det som det faller seg. Jeg vil selvfølgelig fortsette med film, fordi det er min store greie. Kanskje prøve meg på reklame. Får se hva det blir.

Er du intressert å bli en elev?

Våre rådgivere er tilgjengelig for deg, ta kontakt med oss og spør oss om det du lurer på?