Elevintervju: Elias Waddington, 2. klasse - Kunst

Elias Waddington

Hvordan var det å begynne her?

Det var litt skummelt i starten, men etter hvert så møtte jeg flere og flere mennesker som gikk her, og det var bare hyggelige mennesker egentlig. Så det ble bare bedre og bedre.

Har det blitt som du trodde det skulle bli?

Egentlig ja. Jeg trodde det skulle bli hyggelige, nye mennesker, nye ark, veldig koselig. Og det har det blitt også.

Hvordan er en vanlig skoledag for deg?

Først er det jo hovedfag, hvor man enten er med den vanlige klassen eller så er det så er det annen klasse man er del av. Det er egentlig velig positivt, å ha to klasser man er del av, sånn at man kan møte nye mennesker. Også er det for eksempel lunsj. Og da møter man også flere mennesker. Også er det mer skole.

Hva er det beste med skolen?

Det at det er veldig sosialt. Skolen gjør ting som er sosialt. Og de som går på skolen er veldig sosiale. Det er egentlig veldig positivt med denne skolen, det er veldig sosialt. Det er ikke alle skoler som er det.

Hvordan er miljøet her på skolen?

Det er veldig hyggelig miljø her. Det fins også forskjellige miljøer på skolen. Det miljøet jeg er i er veldig hyggelig. Vi gjør masse forskjellig på skolen, det er jeg veldig fornøyd med.

Vil du anbefale andre å begynne her? Hvorfor?

Ja. Det har jeg gjort hvert år egentlig. Jeg har en bror som anbefalte det for meg, han syntes jeg burde komme meg inn i skolen. Også anbefaler jeg det veldig for lillebroren min som kanskje også skal begynne her. Så da går hele familien på steinerskolen.

Hva er det beste du har lært her?

Jeg har et mer åpent syn. For eksempel eurytmi. Med en gang man starter med det tenker man ikke så veldig mye om det, men etter vert som man holder på mer og mer med det får det mer og mer positive sider.

Hva er det morsomste/beste du har gjort her?

Det er masse morsomt jeg har gjort. Det å arrangere en konsert, eller å jobbe med en konsert. Jobbe med det over lengre tid. Jobbe med klassen og få til et stykke å gjøre, det er veldig morsomt.

Hva gjør du på fritiden?

Enten så kan jeg bare være hjemme og loke. Eller så kan jeg være i byen. Skolen ligger jo i byen så det er veldig mye å gjøre her. Man trenger ikke dra steder egentlig.

Har du noen planer etter videregående?

Jeg har ikke så veldig mange planer egentlig. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal. Jeg har noen planer, men er usikker på de.

Er du intressert å bli en elev?

Våre rådgivere er tilgjengelig for deg, ta kontakt med oss og spør oss om det du lurer på?