Eilinn Tullien, 2. klasse - Media

Eilinn Tullien

Hvordan var det å begynne her?

For meg så var det litt annerledes, for jeg kom fra offentlig. Så det ble en litt ny måte å lære på og en ny måte å se ting på.

Har det blitt som du trodde det skulle bli?

Ja, bedre egentlig. Ting går mye bedre her for meg enn det gjorde på offentlig. Og det er litt mer min måte å lære på. Jeg lærer mye bedre av den måten steiner gjør det på.

Hvordan er en vanlig skoledag for deg?

Da er det hovedfag, og siden jeg går andre klasse nå har vi en del timer med linjevalget vårt. Så tirsdager og torsdager er fulle mediedager for meg. Og ellers er det de vanlig skolefagene, norsk og sånn innimellom medietimene våre.

Hva er det beste med skolen?

Folkene og lærerne. Og selvfølgelig måten å lære på. Det er en skole hvor man kan tenke hvordan du vil og være hvordan du vil. Du trenger ikke holde deg til et A4 menneske. Man kan gjøre hva man vil å en måte. Som at folk går å synger i gangene.

Hvordan er miljøet her på skolen?

Jeg syns det er veldig bra. Jeg har en veldig god vennegjeng. Vi er en veldig liten mediaklasse, så vi henger alltid sammen. Også kan man bare snakke med folk i andre klasser også. Jeg fikk hjelp av en tredjeklassing her om dagen uten at jeg viste hvem han var, jeg bare spurte om han kunne hjelpe meg.

Vil du anbefale andre å begynne her? Hvorfor?

Ja! De tenker litt mer på at man skal være kreative, at man ikke trenger å pugge faget sitt. Du må være kreativ over en periode og vise hva du kan. Kanskje har man en dårlig dag på en prøve, og da er det ikke alltid det går bra.

Hva er det beste du har lært her?

Alt innenfor media er veldig morsomt å lære.

Hva er det morsomste/beste du har gjort her?

Musikkvideo var veldig morsomt å lage. Da løp vi rundt og guttene på gruppa mi hadde på seg kostymer. Det var veldig morsomt. Også er eurytmi veldig morsomt å lære. Selv om det kan være litt vanskelig og litt annerledes.

Hva gjør du på fritiden?

Jeg danser. Og gjør lekser.

Har du noen planer etter videregående?

Jeg har veldig lyst til å bli freelancer. Sånn fotograf. Det hadde vært veldig kult.

Er du intressert å bli en elev?

Våre rådgivere er tilgjengelig for deg, ta kontakt med oss og spør oss om det du lurer på?