Elevintervju: Aurora Thomessen, 1. klasse - Realfag

Aurora Thomessen

Hvordan var det å begynne her?

Det var veldig hyggelig. Jeg fikk en veldig koselig og varm velkomst. Det virket som alle var veldig velkomne her. Det er selvfølgelig litt skummelt å begynne på en helt ny skole, med masse nye folk og ukjente lærere og du skal venne deg til nye ting, men alle ble veldig godt tatt i mot.

Har det blitt som du trodde det skulle bli?

Ja, for det meste. Jeg har gått på steinerskolen før, så jeg var veldig vant til det. Så det er ganske likt som det var før, syns jeg.

Hvordan er en vanlig skoledag for deg?

Den begynner med hovedfag, da er det det samme emnet hver dag i tre uker i de første timene. Det syns jeg er veldig deilig for da får vi fordypet oss i det. Så da tar vi opp det vi gjorde dagen før, så husker vi det.

Her på skolen har vi lunsj til litt forskjellige tider, fordi vi har en litt liten kantine. Så noen dager har jeg lunsj litt tidlig og noen andre dager har jeg lunsj litt senere. Men jeg syns egentlig det er veldig greit, fordi det er en veldig hyggelig kantin

Hva er det beste med skolen?

Det er at jeg får studiespesialisering, men jeg får også kunst på en måte. Jeg går jo realfag, men jeg har kunst samtidig som jeg har realfag. Det syns jeg er veldig fint.

Hvordan er miljøet her på skolen?

Det er veldig bra miljø. Det er utrolig mange forskjellig mennesker her, og det syns jeg gjør miljøet veldig godt. Alle får lov å være den de vil være og gå med det de vil. Vi har alle mulige typer og et veldig bra miljø.

Vil du anbefale andre å begynne her? Hvorfor?

Ja, absolutt. Jeg syns det er en kjempeflott skole. Det er bra lærere og masse hyggelige folk, så det vil jeg absolutt anbefale.

Hva er det morsomste/beste du har gjort her?

Nå har ikke jeg gått her så lenge da, men det må kanskje være å lage salatbestikk i sløyden. Det var morsomt.

Hva gjør du på fritiden?

Jeg har spilt fotball veldig lenge. Men nå er jeg skuespiller i revyen på skolen, det tar ganske mye tid. Så det gjør jeg en del, spiller teater og danser og sånn. Også blir det jo lekser og venner og det vanlige.

Har du noen planer etter videregående?

Jeg har tenkt litt på det, men ikke så veldig mye. Egentlig så har jeg aller mest lyst til å kjøpe meg en leilighet i London og bo der et år, men det spørs om jeg får råd til.

Er du intressert å bli en elev?

Våre rådgivere er tilgjengelig for deg, ta kontakt med oss og spør oss om det du lurer på?