Elevintervju: Amalie Skajaa, 1. klasse - Kunst

Amalie Skajaa

Hvordan var det å begynne her?

Det var veldig greit. Alle var veldig inkluderende, det var egentlig ingenting negativt.

Har det blitt som du trodde det skulle bli?

Det har blitt mye som jeg trodde det skulle bli. Egentlig så har det vel blitt litt bedre. Jeg var litt redd for å begynne her. Det er jo litt skummelt med nye skole også kommer jeg inn fra Kristiansand. Jeg flyttet hit på grunn av skolen. Jeg var jo spent på å finne meg nye venner og sånn.

Hvordan er en vanlig skoledag for deg?

Vi fordyper oss i et fag i en periode på tre uker, og det er veldig greit for da blir det ikke sånn at det går en uke før man har det samme faget igjen. Jeg går på kunstlinjen så jeg har en del kunstfag. Så det er en veldig grei dag egentlig. Vi slutter halv 4 hver dag, men det går fint fordi det er ganske gøy å være på skolen. Det er ikke så veldig slitsomt.

Hva er det beste med skolen?

Jeg liker best kunstfagene da, jeg har jo valgt den linja. Så det er det som er høydepunktet av dagen.

Hvordan er miljøet her på skolen?

Alle er veldig åpne for alle. Veldig inkluderende.

Vil du anbefale andre å begynne her? Hvorfor?

Ja, det vil jeg absolutt. Jeg holder på med å dra min kusine hit som går i 10. nå. Hun skal komme hit da. Så jeg vil anbefale for andre.

Hva er det beste du har lært her?

Akkurat nå har vi kunsthistorieperiode, så hodet mitt er der i disse ukene. Men helt hva som er det beste jeg har lært, det vet jeg ikke helt.

Hva gjør du på fritiden?

På fritiden gjør jeg helt normale ting. Går på kafe og sånn.

Har du noen planer etter videregående?

Nei, så langt har jeg ikke kommet ennå. Jeg har ikke så mange planer. Det er mye jeg har lyst til da, men jeg har ikke bestemt meg ennå.

Er du intressert å bli en elev?

Våre rådgivere er tilgjengelig for deg, ta kontakt med oss og spør oss om det du lurer på?