Synlige reparasjoner og bærekraftig mote.

Les om tidligere elev Sunniva Rademacher Flesland i D2

Tidligere elev på kunstlinjen, Sunniva Rademacher Flesland, har utdannet seg til produktdesigner og i denne ukens D2 retter hun oppmerksomheten mot fordelene ved å ta vare på klærne sine og heller reparere det man har fremfor å kjøpe nytt. Synlige reparasjoner har blitt en tydelig trend, og etter at Sunniva ble uteksaminert fra Design Academy Eindhoven, startet hun Studio Mend, som tilbyr reparasjon av kvalitetsklær. Hun vil bort fra den gammeldagse assosiasjonen mange har om at det å reparere klær er noe man gjør fordi man har dårlig råd, dette handler om bærekraft og å ta vare på klær av god kvalitet. Samtidig som man reparerer klærne tilføres de et element av estetikk og design i synlige reparasjoner.

Les artikkelen i D2 her

Artikkel om Sunniva Rademacher i D2 faksimile