Snart er det valg og hva passer vel bedre da enn paneldebatt og valgtorg!

Tirsdag 29. august ble det arrangert paneldebatt og valgtorg for alle skolens elever. Debatten foregikk i Ankerhallen hvor mer eller mindre alle skolens elever, en del lærere og rektor Bernard hadde møtt opp for å lytte til de ulike representantene og eventuelt stille dem spørsmål.

Høyre, Arbeiderpartiet, Venstre, MDG, FrP, SV og Rødt debatterte engasjert for å overbevise om at nettopp deres politikk var den beste å stemme på, mens Senterpartiet, KrF og Liberalistene glimret med sitt fravær (de skulle egentlig ha vært der). Statsviter og lærer i historie og samfunnskunnskap på Oslo by steinerkole, Steingrímur Njálsson, ledet debatten.

Da de ulike representantene hadde presentert sitt parti og partipolitikk, fikk elevene mulighet til å stille spørsmål. De aller fleste hadde spørsmål til AP og deres politikk overfor friskolene, som jo ikke slår så heldig ut for steinerskolene. Ironisk nok hadde AP-representanten selv gått på steinerskolen. Det ble også poengtert hvor få stemmer som kan avgjøre et valg, og at hvis alle i salen som har stemmerett bruker den, kan det være nok stemmer til å avgjøre høstens kommunevalg!

Husk at nettopp din stemme kan være avgjørende!