Pop-opp galleri på parkeringsplassen

Fotoprosjektet til Vg1 Media ble avsluttet med utendørs vernissage

Klassebilde Vg1 Media
Fotoutstilling illustrasjonsfoto

Hvert år har vi en prosjektuke. Vg1 på medialinjen hadde et fotoprosjekt sammen med fotografene Bård Ek og Harald Sæverud. Siste dagen i prosjektet ble alle fotografiene, to fra hver elev, hengt opp utendørs og vips var skolens parkeringsplass blitt forvandlet til et pop-opp galleri!

Elevene hadde i løpet av uken arbeidet med to ulike oppgaver. Den ene oppgaven hadde fokus på komposisjon og kontrast. Elevene skulle aktivt bruke en ramme, og komponere motivet gjennom denne rammen. I den andre oppgaven skulle elevene arbeide med gatefotografi inspirert av fotografen Vivian Maier.

Nedenfor finner du en film med et billedgalleri som inneholder de fleste av fotografiene.