Få en kreativ, målrettet og pedagogisk hverdag

Vi vet hvor vanskelig det er å bestemme seg for hva man skal bli. Hvis du stresser med valget er du definitivt ikke alene. Hos oss får du mulighet til å drive med noe du brenner for, samtidig som du sikrer deg generell studiekompetanse. Allerede nå kan du søke skoleplass hos oss for august 2024.

På Oslo by steinerskole får du tilgang til moderne utstyr og lærere med bransjeerfaring. Skolen har et godt, spennende og inkluderende miljø. Her er det plass til at alle kan utvikle sin personlighet, evner og selvstendighet. Det er ikke så viktig for oss å passe for alle – bare vi er perfekt for deg.

Uansett om du velger teoretiske eller kreative fag legger vi til rette for at du skal få utforske det du er interessert i. Alle våre linjer sikrer deg generell studiekompetanse.

Trenger du hjelp til å velge linje? Hos oss har vi en studieveileder som kan hjelpe deg. Ta kontakt med vår studieveileder/karriereveileder her.

Elever som opptrer under konserten «An evening with Silk Sonic»

Vi utdanner kloke hoder

Oslo by steinerskole er en moderne steinerskole, basert på nyere forskning og teknologi. Vi har fem linjer som alle gir generell studiekompetanse.

Vi utdanner mange kloke hoder. De siste ti årene har vi hatt flere elever på pallen i konkurransen «Unge forskere»!

Les mer om linjene våre her:

Studiespes. Real | Studiespes. | Media | Kunst | Musikk

Dette bør du tenke på – fra noen som har søkt tidligere:

Hva er viktig for deg i hverdagen? Hva motiverer deg, inspirerer deg og gir deg glede?

Lag en liste over fordelene og ulempene ved de ulike skolene/linjene du vurderer

Involver venner og familie – snakk med dem gjennom prosessen.

Det er ofte lurt å velge noe som gir generell studiekompetanse. Det gir deg flere muligheter hvis interessene dine skulle endre seg.

Delta på åpen dag 25. januar – da får du masse fine innspill som kan hjelpe deg med å ta et godt valg.

Koble av med noe annet – ikke tenk på valget døgnet rundt. Gjør noe annet og la underbevisstheten jobbe i fred.

Velg en skole/linje som har kreative elementer – kreativitet er en av de mest etterspurte egenskapene i arbeidslivet, særlig blant ledere.

Ikke glem å ha det gøy! Velg noe som interesserer deg, det er ofte den største motivasjonsfaktoren av dem alle.

Klar til å søke?

Hvis du tror skolen vår kan passe for deg, kan du enkelt søke om skoleplass her på nettsiden.

Tips og erfaring fra tidligere studenter:

«Du får alltid tilbakemeldinger fra lærerne om hvordan det går. De følger deg opp tett. De er skikkelig flinke til å gi konstruktiv kritikk.»

«Valg av linje og vgs definerer ikke resten av livet ditt. Du kan fint gå 3 år på vgs, ha det gøy får venner, og finne ut mer hva du vil underveis. Du får jo uansett generell studiekompetanse.»

«Du har det gøy i tre år og du får generell studiekompetanse. Skolen er en mellomting mellom akademisk og praktisk.»

«Hør på deg selv. Velg skole og linje ut ifra hva du selv liker. Ikke hva familien eller vennene dine sier du bør gjøre.»

«Uansett hvilken linje du velger går du fortsatt på Obs. Skolen er veldig samlet. Alle finner seg venner her, både på linjefaget og på tvers av linjene.»

Hvordan er hverdagen på Oslo by steinerskole?

Hva er det kuleste Asia har gjort på skolen dette året? Hva synes Tale om kantinen? Hvilket råd vil Eilif gi til seg selv som 1. klassing? Få svar på alt dette og mye mer i vår Q&A!

Nyttige lenker for deg som vurderer å søke: