Gøy på venterommet #2

Gifanimasjon med tekst, Gøy på venterommet. Illustrasjonstegninger av en plante, en kolbe, en byste, en baryton og en filmklapper

Velkommen til «Gøy på venterommet» #2!

Dette nyhetsbrevet går ut både til dere som allerede har fått tilbud om skoleplass hos oss til høsten, og til dere som står på venteliste.

Nå er det ikke mange ukene igjen til det er sommerferie. Hos oss er det siste prosjektet som vg3-elevene gjør på skolen et gedigent felles teaterprosjekt på tvers av linjer og klasser. Vi gleder oss til å se forestillingen og håper du også har lyst å komme og se. Velkommen til teaterforestilling!

I nyhetsbrevet denne gangen kan du også lese litt om konkurransen Unge forskere hvor vi i mer enn ti år har hatt elever som har vunnet priser hvert år.

Synes du det er lenge å vente før du får svar om skoleplass? Andre inntak blir klart siste uken i juni 2022. Så de av dere som venter på svar på andre-inntaket får snart en e-post fra oss. ...men fortvil ikke dersom du ikke kommer inn på andre-inntaket. Mye kan skje i løpet av sommeren, og dersom det blir ledige plasser har vi løpende inntak resten av året. Mer om søknad og inntak:

Velkommen til årets teaterforestilling!

11. og 12. juni

Teater er en del av skolens kunstundervisningstilbud. Som et felles avslutningsprosjekt i Vg3 setter skolens elever opp et teaterstykke. Veiledet av profesjonelle instruktører skal elevene selv administrere, organisere og drive prosjektet. Prosjektet er omfattende nok til at alle får sin rolle eller oppgave, og det er mulig å velge ut ifra egne interesser, enten man higer etter å bade i rampelyset, styre lys, fikse lyd, rigge, bære og mekke, skrive, planlegge, eller håndtere penger…

«Vårdrøm» er vår tolkning av Shakespeares ikoniske komedie «En midtsommernattsdrøm» .

Publikum dras med på en reise i tid gjennom skolen, nå forvandlet til skog, nattklubb og slott.Hver enkelt tilskuer vil få en unik opplevelse der normer, tradisjon og struktur kastes ut vinduet i en kaotisk utforskning av kjærlighet, sjalusi, begjær og litt magi.

Velkommen til premiere lørdag 11. juni kl. 17

Forestillinger:
Lørdag 11. juni kl. 17 og kl. 19
Søndag 12. juni kl. 14

Velkommen!

Adresse: St. Olavsgate 4, 0165 Oslo
Tlf. 22 86 84 60

Vil du vite mer om teaterprosjektet?

I mer enn ti år på rad har elever fra skolen deltatt og fått priser i konkurransen Unge forskere. I år var det tre elever fra Oslo by steinerskole som fikk priser: Førstepris i klassen for naturvitenskap og teknologi gikk til Jonas Alexander Smidsrød Simonsen, og i klassen for humanistiske fag fikk Emma Haugland Martinsen og Hanna Schistad hver sin tredjepris.