Informasjon om fjellturen 2021

Alle VG1-elever på Oslo by steinerskole reiser på fjelltur den tredje uken etter skolestart. Turen går til Hardangervidda og varer i 4 dager. En frisk start på skolegangen hos oss!

Hele klassen reiser med buss til Dyranut og derfra går klassen fra hytte til hytte. Fjellturen er delt inn i en faglig del og en sosial del. Man lærer å orientere seg i terrenget, lese kart, løse oppgaver i fellesskap og holde sammen som en gruppe. Ikke minst lærer man mye om hverandre – man blir godt kjent med klassen og mange blir også bedre kjent med seg selv. En av klassens kontaktlærere og en lærer som kjenner ruten godt blir med på turen.

Reiseinfo, hvem drar når:

Kontaktlærere Turledere

28.aug- 31.aug 1B Steingrímur Njálsson (97567467) Kristine Stubberud (95021176)

29.aug- 01.sep 1E Carolyn Sigmann (92209075) Felix Elnan (48605476)

30.aug- 02.sep 1C Gro Rebnord (92243232) Halvor Egner (90671378)

31.aug- 03.sep 1D Nora Bjørnlid (93056148) Rebecca Worsley (92282762)

01.sep- 04.sep 1A Silje Lynch (48044209) Kathrine K. Sandstad (46847180)

Bussen går klokken 10.00 fra hotell Scandic St. Olavs plass, møt opp ved bussen senest 09.45! Hvis du er forsinket på noen måte så ring til kontaktlærer så fort som mulig. Den siste dagen kan vi se om det er mulig for bussen å slippe av elever på veien ned mot Oslo, men dette kan vi ikke garantere på forhånd. Retur til Oslo vil være et sted mellom 20.00-22.00.

Hvem passer turen for?

Denne turen passer for alle uansett hvor mye eller lite man har gått i fjellet tidligere. Selv om turen ikke er så veldig fysisk krevende synes noen at det er psykisk utfordrende å gå langt og å sove i store grupper med ukjente mennesker. Hvis noen elever har fysiske eller psykiske utfordringer så må vi få vite om dette på forhånd. Informer kontaktlærer i god tid før avreise.

Fjellturen er en obligatorisk tur som inngår i kroppsøvingsfaget og dersom elever ikke kan delta må det fremvises en legeerklæring før vi reiser.

Viktig informasjon

Matallergier o.l. må meldes til kontaktlærer innen fredag 20.august.

Ingen som har symptomer på Covid-19 kan bli med på bussturen opp. Dersom en elev har symptomer må eleven testes før avreise.

I tilfelle elever blir akutt syke på fjellet må foresatte hente eller ta ansvaret for at eleven reiser ned til Oslo igjen. Alle som blir sendt hjem skal også til fastlege/legevakt så fort som mulig for å skaffe seg en legeerklæring. Kopi av denne leveres til skolen.

Pakkeliste

Det er kjempeviktig at foresatte er med på å sørge for at alt som står på pakkelisten er med og at sekken ikke er unødvendig tung. Sko må testes før turen, uansett om skoene er nye eller brukt! Mobil og lommepenger bør være med, men vennligst ikke ta med høyttalere på turen.

Pakkelisten må følges, kryss av etter hvert som du pakker:

o Ryggsekk (som passer deg!) 50-60 liter med bryst og hoftereimer

o Plastsekk (til å ha innvendig)

o To par ullsokker

o To sett ullundertøy/superundertøy (lang)

o Regn/vindjakke (med hette!)

o Regn/vindbukse

o Lue (+ en ekstra)

o To par votter

o Fjellsko (ankelhøyde) Ikke joggesko!

o Solbriller og solkrem

o Tykk ullgenser/fleece

o Sovepose eller lakenpose

o Toalettsaker og håndkle