God påske! Velkommen til «Gøy på venterommet!»

På Oslo by steinerskole dyrker vi alltid nyskapning og kreativitet, og nå kan du få oppleve litt av det allerede før skolestart. Derfor har vi laget nyhetsbrevet «Gøy på venterommet» til deg som er ny søker.  I nyhetsbrevet vil du i løpet av våren og sommeren kunne lese nyttig informasjon og få nyttige kreative tips eller oppgaver du kan løse. I nyhetsbrevet vil du finne innhold som handler om livet på skolen, både generelt og litt fra de ulike linjene våre.

For å gjøre ventetiden ekstra lærerik og morsom byr vi på en påskehilsen fra rektor, som syns vi trenger litt humor og moro i hverdagen og alltid stiller opp som påskehare siste dage før påskeferien. Påskeharen Bernard har også en liten påskenøtt til dere!

Ha det gøy på venterommet, og lykke til med søknaden!

🐥 PÅSKENØTT 🐥

Påskeharen Bernard er en luring. Nå har han lagt masse påske-sjokolade i denne glasskrukken. Klarer du å se hvor mange det er?

Send oss løsningen på oslobysteinerskole@gmail.com

Vi trekker tre heldige vinnere som får tilsendt hvert sin premie med en hilsen fra oss.

Husk å skrive:

–hvor mange sjokolader du tror det er i glasskrukken
–hvilket navn og adresse du vil vi skal sende premien til hvis du er så heldig at du vinner.

Løsningen må være sendt inn innen 15. april

Vinnerne kunngjøres i neste nyhetsbrev

Vi inviterer til årets avgangsutstilling!

Steinerskolene har ikke avsluttende skoleeksamen. I stedet for en avsluttende teoretisk eksamen arbeider alle våre elever med en fordypningsoppgave det siste semesteret i VG3 – dette er vår eksamensform. Omfanget og innholdet varierer med hvilke linje man går på, men felles for alle er at man skriver en oppgave innen et av fordypningsfagene man har.

Torsdag 13. april åpner årets utstilling av fordypningsoppgaver og du er hjertelig velkommen!

Program:

• Eurytmiforestilling kl. 15.30
  • Offisiell åpning av utstillingen torsdag 13. april kl. 17.00
  • Filmvisning kl. 17.15
  • Eurytmiforestilling kl. 18.30

Utstillingen er åpen for publikum:

• Torsdag 13. april 17.00–20.00
  • Fredag 14. april 08.30–18.30
  • Lørdag 15. april 10.00–16.00
  • Mandag 17. april 08.30–15.30

Velkommen!

Link til Facebookarrangement: https://fb.me/e/2O23hOGyY

REVY

Hvert år rett etter jul setter skolens elever opp revy – fikk du ikke sett årets revy kan du se den her.