Se hva som skjer på Bysteinern #2 – velkommen til teaterforestilling!

I nyhetsbrevene våre håper vi at vi kan fortelle deg som har søkt plass hos oss litt om livet på skolen, både generelt og litt fra de ulike linjene våre. Noe av det som foregår i løpet våren kan du også komme og være med på, som når alle avgangselevene setter opp teaterforestilling som siste store fellesprosjekt før sommerferien.

Illustrasjonsbanner med teksten Se hva som skjer på Bysteinern

Velkommen til årets teaterforestilling 15.–16. juni!

I år er heter oppsetningen «Fullstedig føkka» og er inspirert av den rørende historien i stykket Spring Awakening ❤️

Stykket spilles 15.–16. juni, og du er velkommen til å komme og se.
Kjøp billetter her: https://bestill.albillett.no/1814

Elevene beskriver forestillingen slik:
I årets teaterprosjekt, «Fullstedig føkka», skal vi ta publikum med på en reise for å finne seg selv i et fullstendig føkka samfunn.

Dette stykket er inspirert av Broadway-spillet «Spring Awakening» som igjen er inspirert av stykket «Vårløysing». Stykkene går inn i dype emner og temaer som vi har valgt å vise på en gledligere måte, med mer positive inntrykk.

Vi deler ansvaret mellom mange ulike grupper slik som scene, PR, kostyme, sminke, lyd, lys, produsenter, assistenter, regissører og skuespiller i vårt siste fellesprosjekt som 3. klassinger, før vi alle reiser i ulike retninger.

Vi gleder oss til å se dere den 15. og 16. juni til vandreteater på skolen vår.

Følg teaterprosjektet på:
FACEBOOK: facebook.com/obsteater
INSTAGRAM: @obsteater
TIKTOK: @o slobysteinerskole

Portrettfoto av rektor Bernard Daub foran en vegg med graffiti

Ja vi elsker teater

Ja vi elsker livet, det gjenvunnede liv

Ja vi elsker frihet, den gjenvunnede friheten

Ja vi elsker å oppleve kunst og kultur

Ja vi elsker samværstundene og alle de berikende møtene mellom mennesker

Teater er livet, mennesker, fortellinger, språk, fortid, nåtid og fremtid, kjærlighet og hat, farger, lys og mørke, lengsel, humor, løgn, liv og død, musikk og dans.

Teater er forvandling.

Med andre ord - teater inneholder alt.

Vi trenger teater mer enn noen gang, vi tørster etter kulturopplevelser og vi trenger humor, vi trenger å le. Det ble derfor naturlig å velge et nytt festlig lystspill fra W. Shakespeare for årets forestilling. Denne gangen En midtsommernattsdrøm.

Personlig elsker jeg dette prosjektet,

jeg elsker at skolen forvandles til et teaterverksted,

jeg elsker at elevenes kreative potensiale får utfolde seg fritt

jeg elsker å oppleve alle i nye roller,

jeg elsker at dere er medansvarlige for deres siste produksjon på skolen.

Erfaringen har vist at dette prosjektet viser elevfelleskap på sitt beste og er den beste avslutningen av en skolegang man kan tenke seg. Rett og slett festlig. For å gi dette prosjektet de beste vilkårene har vi engasjert profesjonelle skuespillere og instruktører, scenografer, scenetekniker, musikere og filmspesialister. Du skal lete lenge for å finne et så proft team på et slikt prosjekt en videregående skole. Så håper jeg at alle forstår at dette er kun for å gi våre elever en uforglemmelig avslutning på deres 3 år på Oslo by steinerskole. Denne forestillingen skal være kronen på verket.

Når sceneteppet faller er det punktum finale på eventyret.

Hilsen

Bernard Daub, rektor